Sara Thorngren Education

När? Lördagen den 29e januari kl. 10.00-17.00
Var? Surr Studio Östra Kristinelundvägen 16, Malmö

“Jag vill ha en strategi som jag kan börja följa. En plan hur jag ska nå ut till fler helt enkelt.”
“Jag vill veta hur man når ut till potentiella kunder, hur ska dom hitta till en?
“Jag brottas mycket med frågor kring att vara genuin och äkta på Instagram”
“Jag har svårt med strukturen kring marknadsföringen”

… Känner du igen dig? Du är inte ensam!

När jag gjorde en behovsanalys på Instagram och frågade Vad har du för utmaningar med marknadsföring och vad skulle du vilja ha hjälp med? Svaren fyllde totalt tre(!) A4-sidor och många beskrev liknande problem.

… och vet du! Det finns teorier och verktyg som kan hjälpa dig!

Jag vill hjälpa dig att marknadsföra dig som bröllopsfotograf så att det alltid är glasklart VAD du ska göra, HUR du ska göra och framförallt VARFÖR du lägger ner tid på något. Marknadsföring kräver mycket jobb men med en tydlig plan och strategi så blir det 100 gånger enklare att kommunicera direkt med din målkund.

Workshopen hålls i SURR Studios rymliga lokaler

SCHEMA:

  • Hej och introduktion!
  • Teoripass 1
    Grunderna i marknadsföring med fokus på att bygga ett starkt varumärke som bröllopsfotograf. Hur ofta eller hur sällan du än postar ska det vara glasklart för din målkund vem du är och vad du erbjuder.
  • Arbetspass 1
    Definiera ditt koncept! Interaktiva övningar med utgångspunkt från en workbook som du kan ta med dig hem och fortsätta arbeta i.
  • LUNCH En supergod lunch från Spoonery som såklart ingår i priset. Under lunchen passar vi även på att ta porträttbilder på varandra som du kan använda på din hemsida och i dina sociala kanaler.
  • Teoripass 2
    Kundresan – Ibland kan det kännas som en stor, svart cyberrymd där fotografer försöker kommunicera utan att nå fram. Under denna lektion kommer vi att djupdyka i vem det är som befinner sig på andra sida skärmen: dina framtida bröllopspar och vad som krävs för att du ska få deras bokningsförfrågan.
  • Arbetspass 2
    Vad fattas i din externa kommunikation idag? Under vårt sista arbetspass får du reda på olika sätt och format att nå ut med ditt budskap och skapa så mycket engagemang som möjligt.

DU GÅR HÄRIFRÅN MED:

  • Massa ny kunskap och konkreta verktyg att applicera på din egen verksamhet
  • En workbook med uppgifter
  • Porträttbilder på dig själv
  • Några veckor innan workshopen får du ut en PDF med förberedande frågor att tänka igenom. Allt för att du ska då ut så mycket som möjligt av utbildningen.
  • I slutet av workshopen kommer du bestämma en läxa, som jag kommer att följa upp och peppa dig kring!

PRIS: 2400kr exklusive moms

Workshopen har begränsat antal platser och erbjuds endast till 8 personer. Du anmäler dig genom att mejla i kontaktformuläret nedan, ange då även om du har någon specialkost.



FAQ

Måste jag vara inriktad på bröllopsfoto för att gå på workshopen?
Inte nödvändigtvis! Mina teorier och modeller som utgår från en kurs som heter ”Service & relationship marketing” som jag sedan modifierat och applicerat på bröllopsfoto. Under workshopen kommer de flesta exemplen utgå ifrån det är bröllopspar som är målgruppen men du kan använda samma teorier för att marknadsföra andra tjänster också.

Hur sker betalningen?
Betalningen sker via faktura. Halva beloppet faktureras innan workshopen och resterande belopp efteråt.

Hur tar jag mig till SURR studio?
Enklaste sättet med kollektivtrafik är att ta buss 4 eller 8 från Malmö C till Kronprinsen och promenerar därifrån. Det går även bra att hitta parkeringsplats i närheten av lokalen.

Jag heter Sara och är en sucker för kallbad, långa middagar och innerliga konversationer. Vid sidan om mitt jobb som PR-konsult driver jag eget företag som konstnär och bröllopsfotograf.

När jag tog steget att bli bröllopsfotograf var jag så nervös. Det fanns ju redan så många skickliga bröllopsfotografer och varför skulle någon vilja boka mig? Men är det något jag kan så är det faktiskt marknadsföring. Jag är en total Instagramnörd (skrev t.o.m. min uppsats om identitetsbyggande på Instagram). Utifrån modeller som jag lärt mig  under mitt utbyte på University of Melbourne skapade jag en marknadsföringsstrategi. Istället för att jämföra mig med andra bröllopsfotografer och hoppa på temporära trender, postade jag endast det som följde min strategi och som byggde mitt varumärke som bröllopsfotograf. Och vet du? Det funkade! Om du vill så lär jag dig gärna hur jag gjorde.

Då jag själv jobbar heltid kan jag bara ta emot ett begränsat antal bröllop per år, men det hindrar inte mig från att hjälpa andra bröllopsfotografer att nå sina bokningsmål  <3

Du hittar min Instagram HÄR.